advertisement

You are here: HomeविदेशPAK : कश्मीर विभाजन का एक ‘अपूर्ण एजेंडा’ है

PAK : कश्मीर विभाजन का एक ‘अपूर्ण एजेंडा’ है Featured

Written by  Published in World Friday, 20 January 2017 06:28
Rate this item
(0 votes)

नई दिल्ली: पाकिस्तान के पूर्व सेना प्रमुख जनरल (सेवानिवृत्त) राहील शरीफ ने आज कहा कि कश्मीर विभाजन का एक ‘अपूर्ण एजेंडा’ है और लंबे समय से चले आ रहे इस मुद्दे का हल होने पर ही क्षेत्र में स्थिति सामान्य होगी।

 

राहील ने विश्व आर्थिक मंच से इतर यहां ‘पाकिस्तान ब्रेकफास्ट’ सत्र में कहा, ‘पाकिस्तान को शांति की जरूरत है लेकिन कश्मीर मूल मुद्दा है जिसका हल पहले करना होगा।’ यह पूछे जाने पर कि क्या कश्मीर विवाद के हल के बिना दक्षिण एशिया में शांति एवं आर्थिक समृद्धि हासिल की जा सकती है, उन्होंने कहा, ‘‘आगे कैसे बढ़ा जाए, यह स्पष्ट करने के लिए तीन शब्द हैं और वे हैं कश्मीर, कश्मीर एवं कश्मीर।’

 

 

 

द एक्सप्रेस ट्रिब्यून की रिपोर्ट के अनुसार राहील ने कश्मीर को 1947 के विभाजन का ‘अपूर्ण एजेंडा’ बताते हुए कहा कि लंबे समय से चले आ रहे कश्मीर मुद्दे का हल होने पर ही क्षेत्र में स्थिति सामान्य होगी। उन्होंने जोर दिया कि मुद्दे का हल कश्मीर के लोगों की आकांक्षाओं एवं दक्षिण एशिया में स्थायी शांति हासिल करने से संबंधित संयुक्त राष्ट्र के प्रस्तावों के अनुरूप ही हो सकता है। राहील ने एक दूसरे सवाल के जवाब में कहा कि पाकिस्तानी में हक्कानी नेटवर्क की मौजूदगी को लेकर बस फिकरेबाजी हो रही हैं।

 

 

 

उन्होंने कहा, ‘पाकिस्तान में और पनाहगाह नहीं हैं और इन आतंकी नेटवर्क एवं उनके प्रशिक्षण शिविरों का पाकिस्तान से खात्मा कर दिया गया है।’ पूर्व सेना प्रमुख ने कहा कि पाकिस्तान अफगानिस्तान के साथ शांति के लिए किसी भी हद तक जाने को तैयार है लेकिन ‘अफगानिस्तान में आतंकियों के कई ठिकाने हैं और हमने कई बार (अफगानिस्तान सरकार के साथ) उनकी जगहों की जानकारी साझा की है।

Read 47 times

Leave a comment

  • seo santa barbara
    seo santa barbara
    Thursday, 13 December 2018 09:28

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You obviously know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us something informative to read?

  • seo santa barbara
    seo santa barbara
    Wednesday, 12 December 2018 10:14

    I’d should check with you here. Which is not something I usually do! I take pleasure in reading a publish that can make individuals think. Also, thanks for allowing me to comment!

  • colorado video
    colorado video
    Tuesday, 11 December 2018 22:18

    Greetings from Colorado! I'm bored to tears at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the knowledge you present here and can't wait to take a look when I get home. I'm surprised at how fast your blog loaded on my cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyways, excellent blog!

  • salon lakewood co reviews
    salon lakewood co reviews
    Tuesday, 11 December 2018 12:03

    Spot on with this write-up, I really think this web site needs far more consideration. I’ll in all probability be again to learn way more, thanks for that info.

  • hair salon colorado videos
    hair salon colorado videos
    Sunday, 09 December 2018 17:23

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a entertainment account it. Look advanced to far introduced agreeable from you! However, how could we be in contact?

  • salon lakewood colorado youtube
    salon lakewood colorado youtube
    Sunday, 09 December 2018 11:44

    My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on a variety of websites for about a year and am nervous about switching to another platform. I have heard excellent things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!

  • colorado springs domestic violence attorney
    colorado springs domestic violence attorney
    Friday, 07 December 2018 14:08

    Hey very nice web site!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I'll bookmark your blog and take the feeds also…I'm happy to find numerous useful info here in the post, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .

फोटो गैलरी

Market Data

एडिटर ओपेनियन

IPL की साख पर सवाल गलत: श्रीनिवासन

IPL की साख पर स...

नई दिल्ली।। भारतीय क्रिकेट कंट्रोल बोर्ड...

अरुणाचल की तीरंदाजों को चीन ने दिया नत्थी वीजा!

अरुणाचल की तीरं...

नई दिल्ली।। अरुणाचल प्रदेश की दो नाबालिग...

Video of the Day

Right Advt

Contact Us

  • Address: 276/230, PB keedganj, Allahbad, UP
  • Tel: +(91) 9452377524
  • Email:  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
  • Website: http://smartindianews.in/

About Us

 

Smart India is one of the renowned Hindi web media. It has earned appreciation from various eminent media personalities and readers. ‘Smart India' is founded by Pramod Babu Jha.